Przejdź do głównej zawartości

Jak skutecznie pozycjonować swoja stronę w sieci

Marketing w wirtualnej sieci
Pozycjonowanie stron polega na opracowaniu strategii, której zadaniem jest podwyższenie strony w rankingu wyszukiwarki. Wysoka pozycja w rankingu ma być skutkiem naturalnego wyszukiwania (po wpisaniu do wyszukiwarki przez użytkownika Internetu interesującego go hasła). Zwiększony ruch to więcej klientów, czyli zwiększenie profitów firmy.




Pozycjonowanie witryn to optymalizacja SEO, linkowanie , a dodatkowo content marketing.
Optymalizacja stron SEO to w pierwszym etapie przegląd strony pod kątem techniczny. Trzeba sprawdzić czy strona nie posiada niedziałających linków, czy poruszanie się po stronie odbywa się prawidłowo (należy sprawdzić linkowanie wewnętrzne) oraz dodatkowo powinno się zapewnić odpowiednią prędkość ładowania się strony. SEO to także optymalizowanie treści. W pierwszej kolejności należy określić słowa przy pomocy, których użytkownik będzie trafiać na pozycjonowaną stronę. Słowa te nazywane są słowami kluczowymi , a ponadto frazami i są wykorzystywane do optymalizacji treści witryny. Słowa kluczowe powinny być ujęte w tematach, nagłówkach i tekstach. Teksty nie powinny być przeładowane słowami kluczowymi bo algorytm Google odrzuci stronę jako spam, w tekście nie powinno być w dodatku niż 2-3 słów zasadniczych. Strona powinna być estetyczna pod względem wizualny, teksty powinny być odpowiednio rozłożone, posiadać dobraną czcionkę, nagłówki, akapity i odstępy. Bardzo ważne przy optymalizowaniu treści jest to, że mają one być niepowtarzalne. Unikatowość tekstów jest jedyną kwestią w seo.
Linkowanie (ang. link building) to pozyskiwanie linków umiejscowionych na zewnątrz, które odsyłają do pozycjonowanej strony. Ze względu na zmianę polityki Google masowe linkowanie ze stron mało wartościowych obniża pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Dlatego pozyskiwanie linków koncentruje się wokół stron, które same mają dobrą pozycję w rankingu. Linki można zyskać pisząc recenzje na innych serwisach, wstawiając swoje filmy na YouTube, udzielając się w Mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych.
Content markeing, czyli całkiem inaczej reklama treści to promowanie strony w sieci poprzez tworzenie specjalistycznych blogów na stronie, tworzenie eksperckich tekstów, wysyłanie do zainteresowanych newsletterów. Misją content marketingu jest stworzenie wizerunku eksperta w danej branży. Firma, która wytwarza stronę ma być autorytetem w danej branży. Działania te mają tworzyć pozytywny wizerunek.
Na rezultaty pozycjonowania powinno się poczekać klika miesięcy, ale jest to bardzo skuteczna forma reklamy.
Zobacz także: presell pages linki.